lørdag 16. mai 2009

Barn og ekle fakta

Jeg liker ikke å være kvinne. På et rent biologisk plan, og delvis også på et psykologisk plan føler jeg at jeg er født inn i en taper-kropp. Siden tolvårsalderen har den vært et hinder i løpet mot suksess, siden den definerer meg som kvinne.

Først og fremst er det de reproduktive organene mine jeg ikke liker. Jeg hater å ha mensen, jeg vil ikke ha barn, og jeg ser hva overgangsalderen gjør med moren min. Jeg har ingenting å se fram til.

Ja, jeg vil faktisk ikke ha barn. Jeg kan godt tenke meg å få videreført mine gener til neste generasjon, uten tvil, men det innebærer at jeg må bli gravid, en av de mest intenst ubehagelige tilstandene i verden! Kvalme, angst, sure oppstøt, forstoppelse, diaré, hemeroider, og på toppen av det hele:Når du skal føde, vil åpningen din være ca. 10 cm mindre enn sirkumferensen til babyens hode (hvis du bærer den helt fram til termin). 80% av alle fødsler innebærer at moren mister kontroll over spinksterene i underlivet, at veggen mellom vagina og anus revner, og bekkenskader. I tillegg kommer senskader, som problemer med blæren, svangerskapsdepresjon, problemer med melkekjertler og utmattelsessyndrom. Og dette er hvis du er heldig, og barnet treffer innenfor livmoren...

Gravide kvinner er direkte frastøtende! Jeg mener det, jeg synes de er ekle og ser unaturlige ut, hvor sprøtt det enn høres ut. Jeg kan ikke være i nærheten av dem engang, for alt jeg tenker på er blod og væske og skriking, og så får jeg litt angst og må gå. Å bli gravid igjen er noe jeg aldri kunne tenke meg, og hvis jeg skal ha barn, må det bli ved hjelp av en surrogatmor. For jeg nekter å tvinge kroppen min gjennom noe sånt.

På det psykiske planet har jeg heller ikke noe å se fram til. Kvinner har lettere for å få angstlidelser og depresjon, statistisk sett de to tingene som rammer kvinner som har barn hardets. Kvinner blir statistisk sett mindre lykkelige når de får barn, mens menn blir lykkeligere. Hvorfor det, mon tro? Kvinner er også ekstra utsatt for spiseforstyrrelser og andre virkelighetsforvrengende sinnstillstander, som schizofreni. Det er også statistikk at i over 70% av alle norske hjem, er kvinnen hovedansvarlig for husarbeidet, barna og har i tillegg full- eller deltidsstilling.

Økonomisk sett er jeg også føkka. Hvis jeg vil ha en karriere, kan jeg mest sannsynlig ikke få barn. Og det virker jo direkte idiotisk å ta en utdannelse på universitetet, jobbe fire år og så få en dum unge som hindrer deg i å jobbe en stund, og deretter hindrer deg i å jobbe like bra, siden du effektivt har tidoblet arbeidsbyrden din hjemme. Way to Go, Girl!

Man is defined as a human being and a woman as a female - whenever she behaves as a human being she is said to imitate the male.

Ingen kommentarer: