torsdag 18. september 2008

En blogger blir født?

Velkommen, velkommen.

Dette er den irrelevante bloggen min. Hele poenget med den er å fortelle om hva jeg mener, føler, tenker og liker/ikke liker. Og noen ganger hva jeg driver med. I dag blir det litt av hvert.

For tiden bor jeg hos mamma og pappa. Jeg droppet ut av universitetet for et halvt år siden, og for å spare penger og alt det der flyttet jeg hjem og fikk meg jobb. Jobben er kul, pengene kulere, men hjemmetid og begrensa mulighet til å feste er ikke like fett... Family first, you know?

Greia er at jeg har en bekymret mamma. En VELDIG bekymret mamma. Hun er av typen som alltid går rundt med en klump i magen og lurer på hvor jeg er, hva jeg gjør og om jeg blir voldtatt på veien hjem. Hun tenker også veldig mye på hva jeg burde/kan gjøre med livet mitt, hva jeg skal bli når jeg blir stor. Vi er ikke så veldig enige. Jeg vil være bajas, mamma vil at jeg skal tjene en million.

Jeg vet ikke om det er jeg som er teit, men det sliter noe helt jævlig på psyken min å bli pissa ned av den personen som fikk meg hit. Alt jeg tenker er feil, alt de sier oppfatter jeg feil, og jeg drømmer for mye. Drømmer for mye? Hva faen? Jeg nekter å tro at jeg er litt sjuk eller at det er noe feil med meg bare fordi jeg drømmer. Realisme er oppskrytt, A4-livet er oppskrytt, jeg vil LEVE!

Samtidig smitter hun over på meg. Jeg går rundt og bekymrer meg, og tenker at det kanskje ville gjort seg med en lønn på en mill. Kanskje det hadde funka bedre å være litt mindre sort, litt mindre stoner, litt mindre skjeiv (i forhold til streit, ikke homo (selv om jenter er pene)). Tenk om hele meg bare er en konstruksjon fra da jeg var fjorten og ville være kul? Kanskje livet blir lettere hvis jeg tilpasser meg? Shit, tankene mine skremmer meg av og til.

For en freak, hvorfor vil noen være det? Hvorfor skal en velge å gå imot all "sunn fornuft", all sedvane, alt som holder samfunnet sammen? Fordi jeg ikke er fornøyd. Og det må du bare avfinne deg med, mamma. Jeg driter i pengene, jeg jakter på lykken. Så får det bare være med det.

Ingen kommentarer: