torsdag 11. juni 2009

Enskjønnet ekteskap, KKK og Kirken

Jah, da skal jeg gå ut på en lem her og si at jeg er for at homoflie/lesbiske skal få gifte seg. Samtidig må jeg si at jeg ikke helt er med på at de skal gifte seg i kirken, og jeg er litt usikker på om det å tilby kunstig befruktning for at et par skal få barn er det rette.

Først og fremst: Selvfølgelig skal alle som ønsker å dele livet sitt økonomisk, juridisk og emosjonelt med et annet menneske, skal få lov til det. Men homofile/lesbiske som vil gifte seg i kirken, er som negre som vil være med i Ku Klux Klan! Det er faktisk snakk om en organisasjon som uttrykkelig, i flere århundrer, har tatt avstand fra "gruppe x", nedverdiget,forfulgt, torturert og plaget mennesker bl.a. fordi man elsket "feil" person.

Ellers er det ingen menneskerett å få barn. Jeg synes kunstig befruktning er ett steg i feil retning, i og med at jorden er overbefolket allerede og titusener av barn trenger foreldre. Her gjelder det ikke bare homofile/lesbiske, men alle! Hvis du ikke kan få det barnet du vil, elsk det barnet du er med.

Livet er tusen nyanser av grått, du kan ikke tenke deg alle

Ingen kommentarer: